Zoofy |Review
We kennen inmiddels allemaal wel het platform van Werkspot.nl. Maar tegenwoordig heb je ook nog een andere aanbieder van vakmannen die kunnen reageren op jouw (spoed)klus! Lees onze blog, wij gaan in deze blog eens het platform Zoofy uitvoerig bekijken. Wat is het en wat kan je hier mee?
ZOOFY
Het was voor de oprichter naar zijn idee in 2015 veel te moeilijk om snel een betaalbare loodgieter te vinden in Amsterdam. Dat zou online efficiënter moeten kunnen. Zo begon Zoofy als een spoed-alarm om specialisten te regelen. Mensen in nood konden met een druk op de knop een beschikbare loodgieter, cv-monteur, elektricien en andere vakspecialisten boeken. Eerst alleen nog in Amsterdam. Een jaar later door het hele land heen.

Hoe werkt het?
Stel je hebt een lekkage in je woning, hoe ga je dan te werk? Je gaat naar de Zoofy website en vult daar in de zoekbalk je opdracht in zoals bijvoorbeeld “lekkage badkamer”.

Vervolgens krijg je de zoek resultaten te zien en klik je degene aan die het beste over een komt met de zoekopdracht die je hebt ingevoerd. Hieronder is te zien hoe dit er dan uit ziet.

Dan kom je op de pagina waar je de postcode in moet vullen waar de melding zich bevindt. Wij nemen nu even een willekeurige postcode als voorbeeld.

Vervolgens kan je een beschikbaarheid kiezen wanneer de vakman langs zou kunnen komen. Als je vandaag kiest houd er dan rekening mee dat de tarieven hoger zijn en je niet kosteloos meer de afspraak kan annuleren!
Voor elke andere dag kan je zelf kijken welk dagdeel je het beste uitkomt. Hier kan de vakman dan op reageren. Als de vakman jouw klus heeft geaccepteerd dan is deze ook niet meer te annuleren!

Dan is het zaak op jouw klus zo goed mogelijk te omschrijven en foto’s toe te voegen. Doe dit zo secuur mogelijk omdat de vakman dan ook beter weet wat hij kan verwachten en zijn materialen hierop kan afstemmen. Dit scheelt uiteindelijk in onnodige kosten! Stel je voor dat hij, omdat de klus niet goed beschreven staat, toch nog spullen moet gaan halen. Zonde toch?

Vervolgens vul je de gegevens in die gevraagd worden zodat de vakman contact op kan nemen met je! Ook dien je dan akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en de betaling verplichting. De minimale afname is 1 uur en dit is excl. parkeren en de benodigde materialen!

ZOOFY vs Werkspot
Het verschil zit hem voornamelijk er in dat Zoofy er op gericht is voor de spoedklussen en de kleinere klussen die een vakman vereisen. Bij Werkspot.nl zijn de klussen vaak groter en zit er geen spoed achter.
Geen reactie op de klus?
Het zijn de vakmannen zelf die bepalen of ze jouw klus wel of niet oppakken. Al gaat het in verreweg de meeste gevallen snel en goed, 100% garantie kunnen wij om die reden nooit geven. Ook wanneer het een keer niet lukt, krijg je van ons altijd automatisch bericht per email.
Garantie?
De garantietermijn verschilt per klus. Op installatie en montage zit een standaard garantie termijn van twee maanden. In bijzondere omstandigheden (bv noodreparaties) kan hiervan worden afgeweken. De exacte garantietermijn kun je altijd het beste bespreken met de vakman die jou komt helpen. Je kunt ook kiezen voor ons Zoofy Garantiepakket. Dit is een optionele garantie die als doel heeft om jouw klus extra te beschermen. Je betaalt voor dit garantiepakket €4,95 per klus.
Betaling van de factuur?
Na afronding van de klus voert de vakman alle gegevens in op de Zoofy app. Hij geeft daarbij aan hoeveel uur hij heeft gewerkt en wat hij aan materiaal kwijt was. Is hij klaar met invoeren, dan zal hij de gegevens verzenden. Op dat moment ontvang je van Zoofy per email een factuur met daarin een betaallink. Ook ontvang je per sms een Tikkie waarmee je de factuur direct kan voldoen.
Let op: alleen wanneer je de klus volledig via Zoofy laat verlopen kunnen hun ondersteuning bieden. Betaal om die reden nooit direct aan de vakman maar altijd aan Zoofy via de betaallink die je ontvang per sms of email. Zoofy houdt het geld een tijdje in bewaring zodat ze zeker weten dat de klus goed is uitgevoerd.

Niet tevreden?

De vakman is verantwoordelijk voor de goede afronding van de klus. Als je tóch niet tevreden bent over het eindresultaat, zeg dit dan direct tegen de vakman of meldt het uiterlijk binnen 72 uur na ontvangst van de factuur bij Zoofy. Neem hiervoor dan ook gerust contact op met de klanten service van Zoofy.
Schade door de vakman?
Het kan zijn dat de vakman onbedoelde schade aanbrengt aan je persoonlijke eigendommen of aan iets anders in of rondom je woning. Meld de schade altijd direct tegen de vakman of meldt het uiterlijk binnen 72 uur na ontvangst van de factuur bij Zoofy. De vakman is immers verantwoordelijk voor een goede afronding van de klus, ook bij onbedoelde schade!